Nintendo Switch 2 využívá dva typy DLSS, odhaluje nová analýza • Mistrovství Ostravy v Esportu

Nintendo Switch 2 využívá dva typy DLSS, odhaluje nová analýza

20.10.2025 06:23

Dlouho spekulovaná „lehká“ verze technologie NVIDIA DLSS pro Nintendo Switch 2 zřejmě skutečně existuje. Alespoň to tvrdí nová analýza od Digital Foundry.

Dvě tváře upscalingu

Podle poslední analýzy má Switch 2 v rukávu zajímavý trik, používá totiž hned dvě verze DLSS. Ta první, plnohodnotná, funguje skvěle. Je nasazená ve hrách s rozlišením 1080p a stará se o hezky stabilní a vyhlazený obraz i v rychlé akci, podobně jako na PC.

Problém, nebo spíše kompromis, nastává u her s vyšším rozlišením. Tam se zapíná lehká verze a je to znát. Jakmile stojíte na místě, obraz je super ostrý. Jakmile se ale pohnete, kvalita letí dolů a objevují se chyby, jako by se hra snažila za každou cenu ušetřit výkon.

Důvod je čistě pragmatický a pro handheldy typický. Lehká verze má poloviční nároky na výkon a čas vykreslení snímku. Pro hardwarově omezenou konzoli je to tedy chytrý trik, jak dosáhnout vyššího rozlišení na papíře, i když je to vykoupeno viditelně horší kvalitou obrazu v pohybu.

Zajímavé je i to, kdo DLSS vlastně používá. Zatím jsou to jen hry od třetích stran, jako Cyberpunk nebo Hogwarts Legacy. O to zajímavější je zjištění, že hry od samotného Nintenda zatím DLSS vůbec nevyužívají, pravděpodobně kvůli omezením jejich starších, na míru postavených enginů. Nad budoucností a vizuální podobou first party hitů tak visí velký otazník.

Příspěvek z superparmeni.eu

r e k l a m a    /    a d v e r t i s e m e n t
h l a v n í    p a r t n e ř i
p a r t n e ř i
m e d i á l n í    p a r t n e ř i    a    m ě s t o