Prodeje hardwaru Xbox se hroutí, Microsoft sází na Game Pass a drahou budoucnost • Mistrovství Ostravy v Esportu

Prodeje hardwaru Xbox se hroutí, Microsoft sází na Game Pass a drahou budoucnost

13.11.2025 05:31

Microsoft v nejnovější finanční zprávě potvrdil 113milionový pokles herních příjmů, který nezachránil ani mírný růst služeb a obsahu.

Game Pass roste, ale prodeje konzolí jsou u dna

Finanční výsledky herní divize Xboxu za první čtvrtletí fiskálního roku 2026 potvrzují trend, kterého se mnozí analytici obávali. Prodeje hardwaru se meziročně propadly o dramatických 29 %. Zrychlující se propad má zřejmé důvody. Současná generace konzolí je na konci svého životního cyklu a multiplatformní strategie Microsoftu začíná ukazovat svou druhou, hardwarově bolestivou tvář.

Právě strategie vydávání klíčových titulů, jako je například Microsoft Flight SimulatorIndiana Jones nebo třeba Forza Horizon 5, na konkurenční PlayStation 5 logicky snižuje motivaci zákazníků investovat do hardwaru od Microsoftu. Strmý propad v prodejích konzolí měl nevyhnutelný dopad na celkové finanční výsledky divize. Microsoft potvrdil, že celkové herní tržby klesly meziročně o 2 %, což v absolutních číslech představuje ztrátu 113 milionů dolarů.

Jedinou oblastí, která zůstává v černých číslech, je segment obsahu a služeb. Kategorie zahrnující i Xbox Game Pass zaznamenala mírný 1% nárůst a dosáhla tržeb 5,5 miliardy dolarů. Zpráva však obsahuje jedno zásadní “ale”. Růst byl tažen primárně samotným předplatným Game Pass a obsahem od třetích stran, nikoli vlastní tvorbou Microsoftu.

Alarmující je především zjištění, že příjmy z first party obsahu, tedy z her vyvinutých vlastními studii Microsoftu, ve sledovaném období klesaly. Ztráty z vlastní tvorby tak téměř vymazaly zisky z ostatních částí segmentu, což vyústilo v celkový, téměř zanedbatelný 1% růst.

Budoucnost hardwaru Xbox je v krátkodobém horizontu velmi nejistá. Všechny oči se upírají na příští generaci, které jsme se věnovali v předchozích článcích (například ZDE). Předpokládaný rok 2027 se ostatně nezadržitelně blíží. Microsoft bude muset do té doby přijít se strategií, která hráče přesvědčí, proč si jeho hardware znovu koupit ve světě, kde jeho největší hity míří i na konkurenční platformy.

Příspěvek z superparmeni.eu

r e k l a m a    /    a d v e r t i s e m e n t
h l a v n í    p a r t n e ř i
p a r t n e ř i
m e d i á l n í    p a r t n e ř i    a    m ě s t o