Mark Cerny v nových detailech k projektu Amethyst potvrdil technologické priority pro PlayStation 6. Hlavní důraz bude kladen na masivní zrychlení ray tracingu a strojového učení, zatímco výkon v klasické rasterizaci již není hlavní prioritou.
Před pár dny jsem vás informoval o společném oznámení AMD a PlayStationu na nové generaci konzole od Sony. Nové informace od Marka Cernyho, které navazují na odhalení projektu Amethyst, dávají další jasnou představu o technologickém směřování PlayStation 6. Hlavní architekt PlayStationu potvrdil, že éra honby za výkonem v klasické rasterizaci je u konce. Budoucnost patří dvěma klíčovým oblastem, ray tracingu a strojovému učení.
Důvodem pro změnu je snaha o efektivitu a rychlost. Pokud vývojáři vědí, že nová technologie bude fungovat nejen na konzoli, ale i na počítačích, budou mnohem ochotnější ji implementovat do svých herních enginů. Cerny očekává, že uvidíme masivnější nástup nových funkcí než v minulosti. Jde o snahu zbourat bariéry mezi platformami a urychlit inovace.
Cerny však zároveň krotí přehnaná očekávání. Přiznal, že jakékoliv přesné vyčíslení přínosů technologií jako Universal Compression nebo Radiance Cores je v současnosti nemožné. Všechny novinky totiž existují pouze v simulacích. Skutečný potenciál se ukáže až ve chvíli, kdy vývojáři dostanou do rukou první prototypy nového hardwaru a začnou s nimi experimentovat.
Cerny v emailu poslané DF potvrdil, že technologie Universal Compression je klíčová, protože mezigenerační nárůsty paměťové propustnosti jsou stále obtížnější. Zároveň přiznal, že hlavní prioritou pro příští generaci hardwaru je masivní posílení výkonu ve strojovém učení a ray tracingu.
Moderní herní grafika pomalu naráží na své limity. Po desetiletí byl základem všeho proces zvaný rasterizace, v podstatě takové digitální omalovánky, kde grafická karta bleskově převádí 3D trojúhelníky na 2D pixely na našem monitoru. Tato metoda sice dostane další vylepšení, ale v honbě za fotorealismem už narazila pomalu na své limity a není hlavním středobodem vývoje.
Pozornost se nyní přesouvá k mnohem náročnějším technologiím jako je ray tracing a pokročilá umělá inteligence. A právě ty vyžadují tak obrovský výkon, že je potřeba změnit přístup. Společnosti AMD a Sony nyní představily svou vizi, jak tuto zeď prorazit. Jejich odpovědí není další bezhlavé navyšování hrubé síly, ale chytřejší a efektivnější práce uvnitř samotného čipu.
Co to všechno znamená pro nás hráče? Jednoduše skvělé zprávy. Užší spolupráce s AMD a zaměření na technologie, které budou definovat budoucnost, slibují rychlejší pokrok a hry, které budou vypadat prostě úžasně. I když je PlayStation 6 ještě daleko, už teď se nám začínají rýsovat jeho kontury. Všechno to směřuje k roku 2027, který se zdá být pro příchod nové generace klíčový.
Příspěvek z superparmeni.eu